Dikt om kärleken

Vill bara säga att jag säger ifall jag inte skrivit dikten.
Alltså är det jag om inte det finns någon namnteckning.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kärlek och vänskap, vad är det? Det gör en galen. Det är så som en kompis sa, tortyr.
Den sliter själen din isär om kärleken går snett.
Kärlek... Kan man döda den?
Är kärlek den?
Är kärlek något ord man kan beskriva med mera ord? Kärlek..
Ja, nu torterar den mig nu med. Vad ska jag göra? Få ett slut...
Kärlek och vänskap... Vänskap? Varför behöver man det när det bara skapar kärlek? Kärleken är farlig.. Men kanske det är nyfikenheten som startade kärleken inom en?

Kärlek... Ta ett slut på detta... Jag blir bara snurrig och sjuk. Illamående och ledsen men samtidigt glad. Det där är kärlek; förvirring i hjärnan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
eXTReMe Tracker