Fly higher with the music

Jag går fram och tillbaka, tar ett djupt andetag. Springer upp alla trappor till sista våningen i höghuset, går upp på taket och stänger dörren efter mig. Går sakta mot tak kanten medans det är motvind och mitt hår blåser bakåt som på film. Jag tar ett djupt andetag och känner att jag börjar få gåshud och håret på armarna lyfter sig. Jag tar av mig tröjan och känner kylan mot huden. Jag undrar om någon ens tänker på mig efter detta, om mitt namn ens kommer nämnas efter detta. Jag går närmare och närmare kanten. Äntligen framme, står vid kanten i 15 minuter... Tittar ner och ser folk skrika till rädsla och tittar upp och pekar mot mig. Jag står ytterligare 15 minuter och då har redan poliser, brandkårer och ambulanser samlats långt nere. Jag hör polisen säga: "Kom ner därifrån så kan vi prata, du kommer få all den hjälp du behöver!" med sin megafon. Jag skrattar och säger för mig själv: "Du vet ingenting...". Efter 5 minuter så säger de att det kommer någon att möta dig, en person som vill ditt bästa.

Jag hoppar! Jag faller och känner vinden trycka hårt och det känns obehagligt, ostabilt att falla. Jag längtar tills jag landar.. 10 sekunder kvar sen är det slut! 9 sekunder sen är det över! 4 sekunder och då börjar jag tänka på alla de närmaste och de personer jag älskat och älskar, hatar och sett! 1 sekund kvar! STOP!

Jag vaknar från tanken att jag hoppat från ett höghus, ryser till och vill spy. Går upp och sätter på MP3 spelaren. Det är okej tänker jag. Sen känner jag hur kroppen blir varm av rädlsa. Känner mig iaktagen av människor som vill mig illa. Jag springer iväg med musik instormande i mig, sorglig låt som berättar för mig att något farligt kommer hända mig. Jag tar ett djupt andetag och efter att jag kommit en bit därifrån går jag lungt igen, tänker på sommar.

Det är skönt att falla, men det är landningen vi inte vill ha!

It seems like everydays the same
and I'm left to discover on my own
It seems like everything is gray
and there's no color to behold

And I am aware now of how
everything's gonna be fine one day
Too late, I'm in hell I am prepared now,
seems everyone's gonna be fine
One day too late, just as well

I feel the dream in me expire


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
eXTReMe Tracker