Musik

Musik är så fantastiskt! Vill ta på musiken, känna på musiken. Musik är en liten dold tidsmaskin som driver en bak i tiden. Tankarna om hur saker och ting var...

Jag ställde ett par frågor åt en kompis idag om hur man tränar sin röst på ett bra sätt, inte bara för att kunna sjunga utan både bli bättre på att prata med rätt tonläge - speciellt då jag varit med om (tror jag fortfarande är med om det) målbrottet.
Han gav mig ett par tips, som lyder så här: Nynna men ta en del pauser och drick vatten (helst lite varmare än rumstempratur). Så om ni hör mig hålla på säga "lalalala" eller "nanananana" så fråga inte...
Det låter jätte logiskt och så enkelt, men det är praktiskt taget omöjligt för mig men för det skall jag inte ge upp, jag tänker försöka och se. Så då är det bara börja nynna försiktigt.

Men musik för mig är en gitarr, elgitarr helst men ackustisk är nästan lika magiskt! Det är så mäktigt att bära en gitarr, kunna hantera den rätt och kunna förstå den. Jag känner mig halvmäktig för jag är inte så lika duktig så som de personer jag känner/kände, de kan spela bra.

Självklart diggar jag alla andra instrument men jag brinner för gitarr. Jag tycker sång är en viktig del, synd att jag inte har den delen... Ibland tycker jag synd om mig själv... Får man inte det? Jag tycker man får det.

Andrea, eller bör jag kalla dig My  Crystal Cummings, jag vill ge dig en kram tills jag inte orkar hålla kvar. Jag kan prata med dig med dåligt humör och du kan få mig glad, ge mig de gamla minnena och så kan vi tjafsa om Natasha Peyre. Vi håller med varandra om att hon är ful men ändå är vi osams om att det hon gör inte är fel. Haha.
Andrea your the best and the strongest girl I have ever met! Stay like that!

Sen om du läser detta, som du lovat som jag är upp till 100% att du inte gör längre, haha. Ja om du gör det, så vill jag bara säga att om, som jag inte heller tror du har, du har skuldkänslor eller dåligt samvete eller vad som helst så kan du glömma dom, eller åtminstonde förstå att det inte är någons fel utan bara att du valde.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Matheus, du äger, jag känner samma sak, när man pratar med dig blir man på bra humör och även fast vi tycker olika, så är vi så bra kompisar! Du är den man kan prata om allt med, det kanske beror på att vi inte bor i samma stad men det är så underbart att känna dig!Och jag hoppas att dina vänner uppskattar dig lika mycket som jag gör! Puss och Kram

2008-01-24 @ 20:54:52
Postat av: emelie

jag läser..
och undrar om du börjat ignorera mig?

2008-01-25 @ 01:01:11
URL: http://ellashemlighet.blogg.se
Postat av: Alexandra

Det är så konstigt, men det är faktiskt som om du skriver det som jag tänker ibland.
Jag kommer att fortsätta läsa din blogg :D
Har läst alla inlägg, och din blogg är bra!
Vi ses. Kram

2008-02-22 @ 23:57:01
URL: http://feeljoy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
eXTReMe Tracker