You know it, and thats why you can live like you live.

Ingen gitarr för mig längre då... Gitarren är helt ostämd och jag kan inte stämma den, fastän jag har klarat av att stämma två gitarrer helt och hållet själv. Blir galen utan att få spela gitarr... Få in den sköna känslan av Em ackordet!


Jag ska berätta en hemlighet som få känner till; Varje tår som rinner ner p.g.a. en person eller för en person är en tår av problem som försvinner. De som gråter är de som inte klarar av att hålla kvar den där klumpen i halsen och den äckliga magkänslan som ändrar humöret snabbt, de är de som vill släppa taget och gå vidare. De som vill glömma.

Den som gråter är oftast den som släpper taget om tråden där två personer håller för att kunna stå tillsammans stadigt, den släpper bara för att den inte orkar hålla taget för att den redan håller en annan tråd med en annan person. Den väljer bort personen som den grät för/på grund av. Det gör den för den har gått vidare. Glömt personen.

Så ja, jag har fortfarande inte släppt taget om mina nära och kära som förenat sig med döden. Och ja, jag har fortfarande inte släppt taget om de jag en gång älskat mycket och som sedan förvunnit ur min vardag bara för olika orsaker.
--------------------------------

Det bör stå att "ingen tonåring är mogen" i biologi böckerna istället för att säga att tjejer oftast är mognare än killar vi jämnåriga. För det är ju inte killarna som blir ihop med 4 år äldre tjejer, det är ju tvärtom. Men jag säger inte att killarna är mogna heller. Det skall stå för vår egen skull i biologi böckerna i kapitlet för puberteten att ingen tonåring är mogen, bara för att slippa få folk tro att dom verkligen är mogna och tror att det de gör är rätt. Då man är mogen är då man gör något för andras vinst och för sin egen. Att man vågar ta emot förluster, erkänna sina misstag och veta när ens handling är rätt.
Jag själv är inte ett dugg mogen! Jag vet inte ens idag vilket gymnasium val jag ska ta! Jag tvekar hela tiden.
För mig; ingen är mogen! Man inbillar sig bara att man är mogen, men man kan alltid bli mognare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
eXTReMe Tracker