If you jump I'll jump

Jag såg nyss Titanic, sett flera gånger men det var så länge sen. Jag hade glömt så mycket, och nu när jag såg den igen grät jag nästan...


Det börjar som vanligt, som vilken film som helst; killen hittar tjejen, de blir kära och går emot "lagen" i deras liv.
Men skillnaden på den och andra filmer är att den slutar oväntat. Den slutar inte direkt lyckligt.


Men att fått se den igen väckte det minnen i mig, och förklarade en del.
Döden är ett helvete utan kärlek; utan att man är med den man älskar!

Måste se Braveheart igen, den som är min älsklings film. Den kanske inte tar Titanic längre? Vi får se om det blir Titanic eller Braveheart som är min älsklings film nu då.. Antagligen Braveheart också... Förresteeeen, Braveheart slutar också oväntat! Den slutar inte direkt lyckligt men ändå....
Av att bara skriva massa här nu fick jag veta vad som gör en film väldigt bra, för mig iallfall!

I saw you, like a boy sees the girl in the movies.
It went great, until my head got over me
It went great, until they came between
But still I'm happy about that, the thing we had
We didn't touched eachother, but I felt connected with you anyway
Don't know about you, but I think you did too
Life was great with you, each day
I wish we could be there agian
You see, sometimes I wish I've done it different, some stuff
But then, the point, the meaning wouldn't be great
Cause' everything can't be perfect
But you are!
There is plenty of things that remind me of you, even though i don't have a picture
Don't even have a clue, that I'm alive in your head
But you're my engine
I might don't even know, I sound stupid
But not if I open my eyes, to see
I don't.
I sound like a maniac, like a stalker, like a psycho, but I'm not,
I'll explain, you're everywhere!
I still remember as it was yesterday!
Right... Some people say move on with your life..
But you're stuck, I've already tried to run as fast I can
You're here!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
eXTReMe Tracker