Testa något nytt...

Hur startar man på ett smidigt sätt? Det är ju ganska svårt när man inte har en sak att skriva om...
Men jag ska skriva minst en sida av min bok idag;

Jag vaknar av ljudet från min pappa skrik, han vill att hela familjen ska vakna 11:28 för att sedan ta oss till Nynäshamn för att visa oss något. 7 timmar har jag sovit, precis som en vanlig vardag. Jag har lite huvudvärk och kan knappt öppna ögonen. Jag reser mig ändå, tar på mig shorts och går mot köket för att visa, här är jag.
- Godmorgon säger mamma.

Jag kollar runt i köket där de äter, analyserar situationen en aning för länge.. Halvsover stående och sedan frågar mamma vad jag håller på med, varför sätter jag mig inte och äter med dem?
Jag går ut utan ett ord, går till toaletten och tvättar ansiktet. Helvetet vad trött jag är.
Jag försöker övertala stora systern att vakna, tänkte göra bacon till henne som jag lovat dagen innan. Hon väljer att sova vidare, så istället gjorde jag åt mig och till lillasystern.

Efter ett par timmar, då jag uttryckt mina känslor med gitarren och spelat Marilyn Mason's version av Sweet Dreams och sjungit till den så bestämmer jag mig för att duscha. Duschade slut på varmvattnet som fanns kvar efter min pappa.


Då tiden passerat och jag gjort ett par meningslösa, men ändå meningsfulla saker så ska vi iväg. Jag får köra hela familjen, jag kör rätt bra tycker jag.
Mamma lyckas dumförklara mig när min pappa sa att jag skulle svänga vänster då en rondell kom.

- Du ska åka runt rondellen innan du svänger vänster, säger mamma.
Jag kör utan att svara, men blir irriterad efter tre långa minuter och svarar,
- Mamma, skulle jag verkligen köra runt rondellen? med en sarkastisk ton
- Håll käften och kör säger pappa då han märker att jag käftar emot mamma.

Jag kör och tiden passerar, jag tänker på annat...
Dagen går och kvällen kommer, vi är hemma klockan 18:58.


Efter att ha ändrat alla planer inför kvällen, så är jag nu här , skriver detta och funderar för mig själv "vad kommer hända under sommaren den här gången?"
"Undrar vad hon gör nu? Sover hon?"





When I am fine you're mine
I like to find you, when I have you in my mind

You make me go to the side
Where I need to hide
So I don't mind, when I go blind

Play with me for a while
I can not be such wild,

without you i feel pain


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
eXTReMe Tracker