Why did I even bother?

Varför bloggar man?

Jag vet varför jag bloggar. Inte för att få läsare, för jag har typ MAX 2-3 st, gissar jag på. OM ENS DET!
(Vilka läser?)


Jag bloggar för att minnas speciella stunder, sen också för att skriva ut dessa "dikter" ur mig.
Sedan när jag får en melodi och är redo för att skriva egna låtar, går jag bara in på min blogg och gör om mina "dikt"-texter till en låt. Redan gjort en låt med en utav dem. Den går typ så här:



Tell me, how long shall I be waiting?
Tell me, how long shall I wait for the one?
Tell me, when will it be my turn.

I've been wondering what I've done,
that is so bad

Well,

Tell me, when is it my turn to be the one?
Tell me, when is it my turn to shine?

Life we know about, without missing the pieces

Without knowing that everything will be as it was like yesterday

So,

Tell me, when is it my turn to be the one?
Tell me, when is it my turn to shine?

Please, tell me, how long shall I wait, to be the,
one

(Skrev den nyss samtidigt som jag spelade ackorden. Spelade också in så ni kan höra hur det låter + improvisation i den (solo d.v.s) - ALLT ÄR AKUSTISKT MEN JAG SPELAR DET PÅ ELGITARR EGENTLIGEN: http://www.playworld.se/music/math.mp3)

Kommentarer
Postat av: Elin

fin ju!

2009-10-05 @ 00:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
eXTReMe Tracker